søndag 30. november 2008

KaffekaffekaffeLESEkaffekaffe.

I morgen har jeg eksamen i Global Engelsk. Om 21 timer er jeg ferdig med min første eksamen på universitetsnivå (hørtes ikke det flott ut?). Etter det er det bare å hive seg i lesinga igjen, siden jeg har tre eksamener til som jeg ikke har rukket å lese til enda. De neste åtte dagene kommer til å bli et brennende helvete, ingen tvil om det. Jeg prøver å trøste meg selv med at "det er bare eksamen", og at "det er ikke krise om jeg stryker, da tar jeg det bare opp igjen til våren". Det hjelper litt. Det som derimot ikke hjelper, er at nedlastingsprogrammet mitt er klikkers, og jeg trenger virkelig den topp 100-lista med julesanger jeg prøver å få lastet ned. Yndlingsjulecd'en min er hjemme på Kolvereid, så den får jeg ikke hørt på før den 12. desember. Verden er grusom.

I morgen skal jeg og Sindre se på The Julekalender og Jul i Blåfjell sammen, mens vi drikker julebrus og spiser pepperkaker. Torgeir sier han ikke har noe spesielt forhold til julekalendere, han er kjedelig. Skal nok tvinge ham til å se tv sammen med oss likevel. Det er mange år siden jeg har vært så opptatt av jula som jeg er i år. Tror det har noe med at jeg ikke bor hjemme nå, og tanken på å komme hjem til Kolvereid og slappe av med julebaking og vasking og julesanger og familiekos gjør at lykkerusen strømmer gjennom meg. Jeg gleder meg så innmari til klokka ett den 8. desember, da er jeg ferdig med eksamen og skal dra rett ned til byen og kjøpe julegaver. Det at jeg gleder meg sånn til jul, overskygger det faktum at jeg egentlig er stressa. Hvor herlig er ikke dét?

Nå er jeg nødt til å lese videre. Har lest altfor lite, og likevel føler jeg meg ikke superstressa. Noe jeg kanskje burde ha vært. Nedlastingen funka likevel, forresten, så nå har jeg 100 julesanger å høre på. Wehu!

Wish me luck.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Masse lykke til på eksamen! Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier, og 8 desember kl 15 er jeg også ferdig for i år :D

Kristin Vicious sa...

Tusen takk! Lykke til, du også :)

Henrikke sa...

Eksamen går nok veldig bra!Vær positiv til det hele og ikke tro at du stryker før det motsatte er bevist.Og stryker du,så er det alltid den mulighet at du kan ta opp eksamen igjen,selv om jeg ikke tror du stryker!Lykke til,søte.

Anonym sa...

SV: Tusen takk for link til artikkelen. Som du kanskje har sett inspirerte du meg til et helt nytt innlegg :)

Anonym sa...

Løkka te me eksamenan, Kristin! D går nok så bra ska du sjå.. =)

Jeg har hørt på julesanger i hele dag jeg. Det er så innmari koselig. Ja, også gleder jeg meg sånn til i morgen - til å se på julekalenderene på fjersynet. Aw, det blir fint! :]

Anonym sa...

OI! jeg skjønner først nå hvor heldig jeg er som bare har hjemmeeksamen i en uke. jeg har bare hatt ett fag den siste delen av dette halvåret, så jeg føler at jeg ikke helt har opplevd hvordan det er å gå på universitetet helt ordentlig. masse, masse, masse lykke til! du er i det minste heldig som er ferdig med alle eksamnene så tidlig :)

Hilde sa...

LYKKE TIL! :-)

Anonym sa...

Du er tagget :)

Anonym sa...

Eksamen?

hahahahahahahahahahaha :P

Anonym sa...

Lykke t Kristin! Kick ass! :p