søndag 22. november 2009

you're a bum, you're a punk, you're an old slut on junk

Fairytale of New York - The Pogues & Kirsty MacColl


Jeg tror jeg må være verdens mest julete person. Jeg har gått rundt med julestemning i hele dag, og i dag kjøpte jeg mandariner, pepperkaker, gløgg og årets første julebrus (E.C. Dahls ftw), iiih. I stedet for å skrive på oppgaven, har jeg den siste halvtimen laget meg en julespilleliste på Spotify, og den er fin, skal jeg si dere! Om noen har tips om fine julesanger blir jeg glad (jeg blir ikke så glad om det er sånne nye skrullejulesanger som er spilt inn av typ Ashley Tisdale, Hilary Duff og Miley Cyrus. Æsj.). Jeg elsker klassikere. Jeg har flere favorittjulesanger, men den jeg liker aller best er nok The Pogues og Kirsty MacColls "Fairytale of New York".

Tre bilder jeg har postet før, men regner med at ingen husker dem.



Dette skal gjentas i år! Noe så superkoselig. Meg og storesøster Hanne.


I dag da jeg vandret i byen og så all julepynten ble jeg faktisk en smule emosjonell, og måtte ta meg kraftig sammen for å ikke begynne å sippe. Jeg har jule-slash-hjemlengsel, men før jeg får dra hjem må jeg gjennom disse fæle eksamenene. Men dere - jeg har kontroll på hjemmeeksamen. Fikk hjelp av pappas kompis Geografen i går, og det hjalp som bare rakker'n. Apropos hjemmeeksamen - nå må jeg skrive litt til før jeg legger meg. Skal nemlig være ferdig med den i morgen på ettermiddagen, da får jeg besøk av Lisa og Hilde. Lisa er min personlige hårbleiker, og skal ta seg av etterveksten min, og vi skal drikke pepperkaker og mandariner og spise gløgg. Da vet dere dét, også.

God jul a' dere!

10 kommentarer:

Anonym sa...

æ e å juleperson, men i Bergen har dæm ikke julebrus fra Dahls. Derfor glede eg meg t å kom t Trøndelag ijænn:) Like btw. at du ska drekk pepperkaker å spis gløgg:) Ingj

Bee's Boutique sa...

elsker julen, men nitrist førjulsvær i byen. Håper snøen snart faller og blir liggende.. Så også endel juletrær i går da jeg var ute og shoppet....
lykke til med håret og nyt gløggen

Elisabeth sa...

Du, det er visstnok Dahls' julebrus i bergen et sted! Aner ikke hvor, men det sies så... evt, så kjøp Hamar sin, den er nesten like god :)

http://open.spotify.com/track/5JXINwX82TSfcvBOumfhqa

http://open.spotify.com/track/2F0kEVk5mVBTWrHv3rxMuU

(hvis linkegreiene funker... heh)

Og selvfølgelig Hallelujahkoret av Händel (julestemning for meg...) og Deilig er jorden :D

Lene sa...

Det er ikke jul enda. Jeg venter med ting jeg forbinder med jul til 1.desember (f.eks klementiner og julebrus). Jeg er knallhard. Men jeg synes det å vente gjør adventstiden litt mer spesiell når den først kommer.

Trude K sa...

Det er koselig med førjulstid, litt tidlig enda kanskje. Men pytt pytt, jeg har drukket pittelitt julebrus, spist pepperkaker og julegodt. Jeg har bestandig pleid å vente til 1. desember før inntak av den slags, men i år gjorde jeg et unntak.. Hehe!

Kristin Vicious sa...

Inga: gleda meg te du kjæm heim! :)

Elisabeth: takk for julesanger!

Lene: Før har jeg brukt å vente til 1. desember, men når jeg sitter alene på hybelen og sliter med hjemmeeksamen og har hjemlengsel, da MÅ jeg gi etter. Og guri, som jeg har kost meg! Og det er jo bare ei uke til 1. desember :)

Trude: Meh, er ikke SÅ tidlig. Bra det ikke bare er meg som har gitt etter ;)

Lene sa...

Ja, heldigviis er det bare en uke igjen. Har heftige julebrusabstinenser ,p

Hilde sa...

SV: takk kristin! :D
Ooog guess what! Den lille planen min vi snakk om på søndag vil bli utført! :D :D :D

Mira sa...

Aww, så koselige bilder :)

Kristin Vicious sa...

Potet: YAY! so happy for ya!

Mira: Thanks, alt som er julete er koselig :)