torsdag 1. mai 2008

Gledesutbrudd

Brillene mine. Jeg liker ikke å ta bilder av meg selv, derfor det finfine ansiktsuttrykket.


Russekortet mitt. Noen som har sett The Shining?


Nå har dere fått sett dét.

Husker dere at jeg fortalte om ei bok som heter "My War: Killing time in Iraq"? Den er basert på bloggen til en amerikansk soldat som var i Irak, den ble etter hvert sensurert pga sensitiv informasjon. Jeg gikk inn på bloggen hans (http://cbftw.blogspot.com) og fant en mailadresse. Sent en kveld bestemte jeg meg for å sende en mail og si hva jeg syntes om boka, siden den gjorde skikkelig inntrykk på meg. Jeg sier det igjen, det var sent, og jeg blir litt smårar når jeg er trøtt. Uansett, JEG FIKK SVAR! Det forventa jeg absolutt ikke, så jeg ble hoppende glad. Forresten, så har Colby Buzzel bursdag på samme dag som meg, 17. juli.

 Just to introduce myself: I'm an 18-year old girl from Norway (turning 19
on 17th July, hehe). I finished "My War" today, and I must say, it is indeed
one of the best books I've ever read. And I've read a lot of books. I know a
lot more about the whole Iraq situation now than I did before, and I'm
thankful for that. I realise now how ignorant and stupid I used to be. I
actually watch the news now and read articles about things that matters. I
feel smart, hah. I actually have my own thoughts and opinions about things
going on in the world now.

Your book is inspiring. The blog as well. I laughed out loud when I read
about you contacting the vocalist in Dead Kennedys, that was cool. Being a
punk fan myself, I guess I have a bit of a rebel inside of me. I like it.

I hope my English isn't too bad. I'm gonna be all 14-year old now and say
that it'd be cool if you'd reply to this e-mail. Or that you'd actually read
it. I know you probably won't, though. Just want to let you know you've got
a tiny fan in Norway. Hope you're doing good. Would be great to hear from
you, hear what you've been up to since you got home from Iraq. You're a cool
guy.

Kristin

Her er svaret jeg fikk:

Kristen-
thank you soo much for checking out the book and taking the time to
send me a message- i really appreciate your kind words about the book.
Thats cool that your into the dead kennedys- they are one of my
favorite bands of all time. Thanks again for sending me an email and
if you'd like to read some of the other writing that I done since
being released from the army go to:

http://www.esquire.com/search/fast_search?search_term=colby+buzzell&search_type=relevancy

much thanks and appreciation,
-cb
YAY! Dette var kult. Det jeg ikke helt skjønner, er hvorfor alle engelskspråklige folk kaller meg Kristen istedet for Kristin. Joda, det er ganske likt, men likevel. Det gjør ikke noe.

Nå skal jeg gjøre skolearbeid, så skal jeg grille sammen med russen.
Snakkes!
______________________________________________________________
UPDATE:
Oppdaga nå at e-mailene ikke så helt gode ut, det er noe som mangler på slutten av linjene. Men dere skjønner nok poenget likevel, gidder ikke å bruke dyrebar energi på å redigere :)

6 kommentarer:

Unknown sa...

stilig at du fikk svar da :D

Jeg vil ha russekort! :p

Anonym sa...

Kult russekort! :)
Og, så bra at du fikk svar ;)

Sindre sa...

Kor kult!!
Artig at han leste e-posten din da!
Det bilde er dødskult...:P

Ingrid :) sa...

Hei Kristinmor:)
Du har mye kulere blogg enn meg... hmhm... URETTFERDIG!!

Anonym sa...

Haha, jeg har fått russekort fra deg jeg :)
OG - så artig å få svar fra den amerikanske soldaten! :]

Anonym sa...

Jeg har sett The Shining, og vet du hva? Bildet ditt var knallstilig! Synd og si det, men du ligner. :b Haha. Knallbra. Kanskje det beste russekortbilde jeg har sett. Ever.