mandag 7. april 2008

JA!

Nå ordner det seg for meg. I går fikk jeg og Torgeir vite at vi fikk akkurat den leiligheten vi hadde lyst på. Vi leier den gjennom Studentsamskipnaden, og det blir MYE billigere enn å leie privat. Leiligheten er på 39 kvadratmeter. Vi betaler 4755 kr i måneden, denne prisen inkluderer internett, kabel-tv og strøm. Det blir jo veldig lite å betale for hver av oss. Og denne studentbyen vi skal bo i virker skikkelig koselig og sosial, det er et fellesareal med trimrom, solarium, mørkerom, filmlerret og mye mer. I tillegg er det en grillplass og en sandvolleyballbane rett utafor, og studentbyen ligger rett ved siden av Estenstadmarka der det er gode jogge- og skimuligheter. JAAA! Har veldig lyst til å dra på Ikea nå, hehe.

Sånn ser leiligheta ut:Fin eller hva?

Sånn ellers så har både jeg og Torgeir bestilt oss hver vår MacBook. Gleder meg veldig til å få den. Laptopen min synger nok på siste verset nå, den er treig og jeg er alltid redd for at den skal kræsje. Skal bli deilig med noe som går litt raskere og ikke er så ustabil som Acer'en jeg har nå.

Denne uka har jeg faktisk ingen prøver, må bare skrive en bokanalyse i engelsk. Skal likevel lese biologi siden vi skal ha heldags den 24. april (grøss), men jeg har i hvert fall ikke noe særlig press på meg. Herligherligherlig. Uansett, skal lese bok om krigen i Irak. Den er skrevet av en fyr som var soldat, og som begynte å blogge mens han var der. Den er faktisk ganske interessant.

Snakkes.
__________________________________________________________________

UPDATE:
Sindre fikk hybel i den samme studentbyen. Fytte rakker'n, dette blir bra!

13 kommentarer:

KarolineNatalia :] sa...

Ååå, jeg er så sjalu! Jeg gleder meg så fælt til jeg kan flytte ut og bo for meg selv sammen med kjæresten min :D Hvor i landet er det? Oslo?

Men du, i bloggen min skrev du at du betalte 200 kr for toll, selv om du etterpå skrev at du ikke betalte noen toll. Så da mente du vel at du betalte 200 kr i frakt? :p

Kristin Vicious sa...

Ja, gleder meg skikkelig :). Flytter til Trondheim, vi!

Haha, jeg mente frakt ja. My bad :P

Christine Tallulah sa...

så utrolig koselig :)
jeg skulle flytte med kjæresten min, men ettersom jeg har blitt uføretrygda må vi vente. og vi hadde nettopp funnet den perfekte leiligheten...bah.
gratulerer så mye, jeg er sjalu :D

Anonym sa...

åhh, det hørtes innmari fint ut. estenstadmarka er i retning dragvoll, sant? haha, jeg er elendig når det gjelder trondheimsgeografi.

og omgZZ! under 5000 for 39 kvm er sjoukt billig! ja, hvis det er den samla prisen, og ikke prisen for hver av dere da, høhø. :b

Anonym sa...

åh. åsså. åffår besøkte dere pinsevennene og jehovas vitner, forresten? var det til skrekk og advarsel, liksom? haha.

Ane sa...

SÅ utrolig heldig!

Kristin Vicious sa...

Christine: Takktakk! Jeg hørte om skaden din, ja, så dumt. Men det blir vel etter hvert :)

Line Aurora: Retning Dragvoll ja, skal ta engelsk på NTNU. Nope, betaler omtrent 2500 hver :).
Besøkte dem i religionstimene, det var vel for at vi skulle få se de forskjellige retningene innen kristendom. Men fytti katta da! :p

Unrealized fish: I KNOW! :D

Linnéa sa...

Nåh. Jeg vil bo alene jeg også! Flytter inn, jeg.

Unknown sa...

grattis med leilighet :D Jeg vil også flytte til trondheim.. menmen, skal til Bergen, så blir vel bra det også :)

Veldig godt valg med macbook, skal du ha svart, eller? hehe

Anonym sa...

Den ser kjempefin ut:)
Gratulerer!

Kristin Vicious sa...

Linnea: Værsågod, du ;)

Elisabeth: Bergen er en fin by, da.
Nope, skal ha hvit macbook, gidder ikke å betale 1500 kr ekstra for svart farge og litt ekstra plass som jeg allerede har på den eksterne harddisken :) hehe.

Silje: Takktakk!

Unknown sa...

hehe, joda, man betaler nok litt for fargen :) Og, den hvite er jo fiiin! gleder meg til bergen ja, men kommer nok til å ende opp i trondheim en gang, er man trondhjemmer, er man trondhjemmer, hehe :) eksterne harddisker er fint, kjøpte meg en her om dagen med dobbelt så mye plass som dataen min, og den er ikke mye større enn et dvd-cover.
OI, det ble en lang kommentar!

V sa...

Grattis med leilighet da og ikke minst macbook. :)