onsdag 25. mars 2009

Ni hao!

Jeg har meldt meg på et introduksjonskurs i kinesisk (mandarin). L to the O to the L, lzm. Det er gratis, går over tre mandager i april/mai og varer i tre timer hver gang. Og man får kursbevis. Fint å ha på CV'en. Jeg gleder meg skikkelig, tror det blir artig. Tviler sterkt på at jeg blir en ekspert på området etterpå, men jeg lærer sikkert noe av det grunnleggende. Såpass at jeg klarer å være høflig hvis jeg en dag drar til Kina. Nyttige saker.

Nå har jeg levd i fire dager uten bankkort. Det er litt slitsomt. Utrolig hvor avhengig man blir av den lille plastbrikken der, altså. Jeg fant heldigvis busskortet mitt da, det lå i jakkelomma mi (jeg klarte å glemme av jakka på Samfundet på lørdag). Distré, sjø!

Akkurat nå ligger jeg med ei slags varmepute på kneet mitt. Jeg fikk ganske vondt i knærne mine i dag, jeg tok meg nemlig en litt lengre joggetur. På asfalt. Ouch. Jeg har en mistanke om at jeg har en slags form for revmatisme, knærne mine har plaget meg i et års tid nå, og det hender seg ofte at leddene mine ellers stivner til. Da jeg var mindre fikk jeg høre at jeg har anlegg for å få revmatisme, og jeg vet at andre i familien har det. Æsj, det er så syyynd på meg!

Jeg har lyst på ny tatovering. En blomstergruppe i nakken, eller rett under nakken (hvisdereskjønnerhvajegmener). Jeg skal få være med broren min neste gang han skal tatovere seg, fordi han er så snill (og det blir ikke lenge til!). Jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg vil ha tatoveringa, men hittil er det vel denne som har inspirert meg mest:

Jeg skal selvsagt ikke ha den så stor. Jeg liker fargene, though. Hvis noen der ute er skikkelig flinke til å tegne, så er det bare å si ifra hvis dere har forslag. Det tas imot med takk.

Fytti, for et bableinnlegg. Nå skal jeg såve. Snart. Natta ^^

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, spennende å lære seg kinesisk då, og sikkert ganske vanskeleg. pappa kan kinesisk.. men eg lærer meg ord og så husker eg det til eg lærer noke nytt, og då kan eg bare det nye og har glemt det gamle,hehe.
Lykke til, om du virkelig vil så får du det nok til =)

Høres kult ut med ny tattoo, det har eg og lyst på.. blir sikkert fint med ei lita blomstergruppe der ja!!

Svar: hehe ja, var kult med åpen bar og kjendiser, gøy fest =)

Anonym sa...

Er ikke kinesisk fryktelig vanskelig? :-O Sikkert gøy da.

Takk! :-D Jaa, har prøvd pitapizza en gang før, skal helt klart lage det flere ganger. Så goodt!

Anonym sa...

det er duuu som er søt, da! jeg følte meg skikkelig dum, fordi jeg gjorde sånne ting som jeg gjør når jeg blir sjenert ..som å se ned i bakken, haha.

ELLEN PAGE!? ohmy, jeg rødmer. det var veldig pent sagt av deg, men jeg sier meg ikke enig :p hun er jo den peneste skuespilleren jeg vet om.

jeg bor forresten ved fossegrenda, så vanligvis tar jeg 5'ern fra skolen, med mindre de jeg tar bussen med tar 9'ern. hih.

Trude K sa...

Kinesisk? Jeg er herved enda mer imponert! Hihi :-)

Det høres fint ut med ei ny tatovering. Selv har jeg lyst på ei bittelita hjertetatovering. Hihi. Eh ja. Men du, du får ha masse lykke til med valg av tatovering, du da! :))

Regine sa...

heheh takk:)

oh. rødvin og kortspill i halvmørket hørtes veldig kos ut!! :) eg satt med stearinlys, interiørblad og klippa ut ting fra bladet og limte inn i interiørboka mi.hihi. rar hobby eg har. og drakk te og spiste muffins;)

håper du får ein fin søndag!

skypus sa...

jammennnnn, nedoverski er jo gøøøy :p

ps: blogg meer!

Regine sa...

Koreleis går det med kinesisken din, lært litt? :)

Svar: takk, det gjekk bra, og i mårra har vi teori-tentamen og så e det endeleg ferie!!